Magazines / Nr 06 2018

Nr 06 2018

Verandering van spijs…

Opeens bedenk ik dat ik de ‘verandering van spijs’ mogelijk al eens in het voorwoord heb gebruikt. Met negen voorwoorden per jaar – acht keer Z&R en één keer Z&R Jaarboek – gedurende een tiental jaren kun je gemakkelijk een keer in herhaling vallen. Ik zoek het niet na, want als ik het niet meer weet, is er een goede kans dat u het ook niet meer weet!

Wat in Z&R al vaker is aangeroerd, is dat er op productgebied de laatste jaren weinig – groot – nieuws te melden is. We zitten – zo lijkt het tenminste – in de top van de S-curve: de eerste veranderingen gaan langzaam, dan gaat het een tijd snel met veel nieuwe ontwikkelingen en producten, en als alles zo’n beetje is uitgevonden, vlakt het tempo waarin nieuwe producten worden geïntroduceerd weer af. De zonweringbranche lijkt het – althans voorlopig – niet van de revolutionaire nieuwe producten te moeten hebben. Desondanks blijven vernieuwingen en veranderingen nodig, want verandering van spijs…

Om een aanzet te geven voor een nieuwe S-curve moet de zonweringbranche het daarom ergens anders gaan zoeken. Bijvoorbeeld in nieuwe mensen met een frisse blik. Neem Michèl Willemse die in deze Z&R aan het woord komt. Hij is natuurlijk geen nieuweling in de zonweringwereld, maar door zijn rol bij Vera Venray kan hij wel een impuls aan de zonweringbranche in Nederland geven. Zoals uit het interview blijkt, is hij daar hard mee bezig.

‘Echt’ nieuw in de branche is Frank van der Linden, de nieuwe directeur van Ambiance. Hij komt van buiten de branche: vreemde ogen die naar de zonweringbranche kijken. In Z&R 7 een interview met hem. Verandering van spijs… Van der Linden brengt overigens relevante ervaring uit de wereld van de detailhandel mee, die ook voor de zonwering heel interessant kan zijn, maar nu loop ik te veel vooruit. Dat komt in Z&R 7.

Ook nieuw in de branche is Jasper Hoek, de nieuwe CEO van Verosol. Hij heeft voorheen onder andere bij Trespa gewerkt en bij de holding waar Trespa onder valt, maar ook bij Espresso en Unilever. Ook hij komt dus fris binnen in de zonweringbranche. Met Hoek staat eveneens een interview op de rol om te zien hoe hij tegen de branche aankijkt. Opnieuw verandering van spijs… En dan hebben we Jeroen de Roos, de nieuwe branchemanager van Romazo, nog niet gesproken…

Maar nu eerst Z&R 6 met behalve Michèl Willemse van Vera Venray ook de Thema’s Rolluiken en Garagedeuren, het Journaal – met onder andere een nieuwe man bij Copaco, maar die komt wel uit de branche – en nog veel meer. Een gevarieerd menu dat vast doet lezen. Verandering van spijs…

Thijs Pubben

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: