Platform over zon-en daglichtregulering, rolluiken, terrasoverkappingen en afsluitingen
Van pionierswerk tot volwassen platforms

Van pionierswerk tot volwassen platforms

zonwering.nl en zonwering-rolluiken.be

Het internet en eigen websites voor bedrijven waren nog in opkomst, toen Toon van Osta in 1999 al de kracht van dit nieuwe medium zag. Met vooruitziende blik liet hij de domeinnaam zonwering.nl vastleggen. Later heeft hij daar de domeinnaam zonwering-rolluiken.be aan toegevoegd om ook in België op internet actief te kunnen zijn. 

Van Osta lanceerde zonwering.nl toen het nog slim was om zoveel mogelijk zoekwoorden zo vaak mogelijk in een website te laten voorkomen. “Met als resultaat dat we binnen twee dagen in Google bij zonwering op 1 stonden! Ondertussen heeft Google de spelregels de laatste twintig jaar vaak veranderd en is meer dan commercieel geworden.” 

Maar ook zonwering.nl heeft de ‘pionierstijd’ achter zich gelaten en de site is uitgegroeid tot een volwassen platform van vijf toonaangevende bedrijven in de zonweringbranche. “En we staan onder zonwering nog steeds op 1 in Google”, stelt Van Osta tevreden vast. “Maar daar moet je wel heel veel voor doen. Content, linking, domeinnaam, site-opbouw… En de site regelmatig nieuw bouwen om weer aan de meest recente eisen te voldoen. Een detaillist kan hier nooit voldoende tijd en geld in stoppen, dus is het mooi als je leverancier dat voor je doet!” 

Doel van het platform zonwering.nl is natuurlijk om zoveel mogelijk hoogwaardige leads te scoren. “Die moeten voor minimaal 70% tot opdrachten leiden en veel traffic voor de showroom realiseren”, aldus Van Osta. “Veel leads betekent veel werk. Hoogwaardige leads zijn de sleutel tot succes.” 

Toon van Osta
Roma.

Samenwerking
“Het is bijzonder dat bedrijven van dit formaat en deze statuur – ROMA, weinor, Dickson, Somfy en Schlappi Markiezen – met elkaar samenwerken in een concept als zonwering.nl”, aldus Toon van Osta over de website en de krachten erachter. “Samenwerking is heel belangrijk in deze tijd. Kijk maar hoe een organisatie als Ambiance zich ontwikkelt. Met zonwering.nl stralen we ook uit ‘samen sterk’ te zijn. We willen bezoekers aan de site die op zoek zijn naar een zonweringproduct of iets anders zoveel mogelijk ontzorgen. Met zijn vijven kunnen we natuurlijk een heel breed en kwalitatief hoogwaardig productenpakket aanleveren.” 

Behalve de vijf bedrijven die het platform ondersteunen, zijn bij zonwering.nl op dit moment tachtig dealerbedrijven aangesloten die de markt bedienen. “De partner-zonweringbedrijven leveren immers niet direct aan de eindgebruiker”, aldus Van Osta. 

Toon van Osta

Onbegrensde mogelijkheden
Toon van Osta gelooft heilig in de kracht van samenwerking en meer specifiek in de samenwerking binnen zonwering.nl. “Het is nu al een succesvol platform, maar soms vraag ik me wel eens af waar het was geëindigd als er bij de start nog meer geld en mankracht in was gestoken. Dan waren de mogelijkheden waarschijnlijk onbeperkt geweest!”      

“De website zonwering.nl voor Nederland was in 1999 dus het begin, www.zonwering-rolluiken.be voor België het vervolg”, gaat Van Osta verder. “Alle mogelijkheden zijn er om van dit initiatief een nog groter succes te maken dan het nu al is. We moeten alleen nog eens extra gas willen geven!” 

Volgens Van Osta gaat het erom dat de Nederlandse en de Belgische site op alle prominente plekken aanwezig zijn. “Zoals al aangegeven, staan we ook in Google hoog. Google AdWords zet betaalde advertenties bovenaan. Bij de reguliere zoekresultaten die daar op volgen, staat zonwering.nl altijd hoog en is daardoor voor iedereen direct vindbaar. De site, waarop de bezoeker een verkooppunt in de buurt kan vinden, doet de rest.” 

“En ook op Facebook zijn we door onze inspanningen goed vindbaar”, gaat Van Osta verder. “Daarnaast worden op YouTube productvideo’s en reacties van eindklanten op professionele wijze vastgelegd. Zo proberen we alle beschikbare kanalen voor 100 % te benutten.” 

Toon van Osta
Somfy.

Partners
Toon van Osta is vol lof over de bedrijven die met ROMA samenwerken in zonwering.nl. “Somfy is ons standaard motormerk dat we in al onze producten gebruiken. Het merk staat voor kwaliteit en innovatie.” 

Channel Manager Peter van der Steen van Somfy Nederland haakt daar op in. “Wij zijn momenteel druk met onze Roadshow 2019. De kernboodschap naar onze klanten is ‘Connected by Somfy’. Wij geloven in de kracht van het verbinden. Dat zit natuurlijk allereerst in de aard van onze producten. Maar we zoeken ook heel nadrukkelijk de verbinding met onze dealers en met de consument. En we zien de meerwaarde van verbinding met sterke merken en mooie producten, zoals in zonwering.nl. Zonwering.nl en onze ambitie om te verbinden sluiten derhalve perfect op elkaar aan.” 

Dickson is een ander bedrijf dat perfect bij zonwering.nl past, niet in de laatste plaats omdat het veel affiniteit heeft met de nieuwe media. “Wij zijn op dat vlak heel actief om dealers, maar ook eindgebruikers zo goed mogelijk te informeren over de producten van Dickson”, aldus Lars Huizenga, Sales Director Benelux, Zwitserland & UK. “Daarnaast sluiten het innovatieve karakter en de technische en esthetische kwaliteit van onze collecties ook perfect aan bij zonwering.nl.” 

Toon van Osta
Dickson.

Weinor en ROMA zijn bedrijven met min of meer complementaire productgamma’s. “Wij vullen elkaar uitstekend aan”, aldus Martijn Westenbrink, van weinor. “Samen zijn wij een totaalleverancier! Bovendien levert weinor net als ROMA Duitse topkwaliteit!” 

Schlappi Markiezen is als laatste toegetreden tot zonwering.nl. “De zonweringspecialisten die aangesloten zijn bij zonwering.nl zijn zonder uitzondering bedrijven die zich richten op de consument die toegevoegde waarde belangrijk vindt en bereid is iets extra’s te betalen voor service en kwaliteit”, aldus directeur Dennis Schoormans van Schlappi Markiezen. “Deze bedrijven kiezen voor leveranciers die daarbij passen en die eveneens voor toegevoegde waarde gaan. Bedrijven als ROMA, weinor, Somfy, Dickson en ook Schlappi Markiezen. Voor ons was het daarom een logische stap om ons aan te melden bij het platform zonwering.nl.” 

Toon van Osta
Schlappi Markiezen.

Toon van Osta is enthousiast over zonwering.nl en de selecte groep partnerbedrijven die het platform ondersteunt. “Complementaire bedrijven van naam die samen een heel compleet assortiment hebben en allemaal kwaliteit en toegevoegde waarde bieden. De perfecte basis om zonwering.nl verder uit te bouwen.”   

Tekst: Thijs Pubben    Beeld: Diversen
Uitgelichte afbeelding: 
Weinor.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details