Platform over zon-en daglichtregulering, rolluiken, terrasoverkappingen en afsluitingen
swela gaat goed voorbereid de lente in

swela gaat goed voorbereid de lente in

Aandacht voor collectie en social media

Officieel zitten we nog midden in de winter, maar in Emsdetten schijnt de zon al volop. In ieder geval spreekwoordelijk. Z&R is aangeschoven bij directeur Wouter Hof van swela, voor een terugblik op 2018 en een vooruitblik op het komende zonweringseizoen.

“Vorig jaar hebben we het gezicht van swela op diverse manieren kunnen laten zien” opent Hof het gesprek. “Onze dealers hebben de RAYOS collectie onder de aandacht van de consument gebracht. Soms was daar lef voor nodig, zoals bij de introductie van het Liberta doek. In de herfst is vervolgens vol verve gebruik gemaakt van onze actie Spirit of Indian Summer, die daardoor een succes is gebleken. Daar zijn we onze dealers dankbaar voor.” 

Thematische marketing werpt zijn vruchten af
De Spirit of Indian Summer campagne kwam voor de dealer als een verrassing. Wat was de gedachte daarachter? “We hadden de campagne tot in de puntjes voorbereid, inclusief mooi point-of-sale materiaal”, legt Hof uit. “Natuurlijk hadden we onze dealers hierover vooraf kunnen inlichten, maar we wilden een verrassingseffect creëren door hen het complete promotiepakket onaangekondigd toe te sturen. De consument wordt er bij binnenkomst namelijk ook door verrast. De terugkoppeling van de dealers was hartverwarmend en de tip om de doekstalen uit de herfstselectie op tafel klaar te leggen, werd door menigeen ter harte genomen. De campagne was een succes en bewees dat het helpen kiezen van een doekkleur werkt. Dat geldt niet alleen voor de dealer, maar vooral voor zijn klant. In de geselecteerde dessins konden we een aantoonbare omzetstijging waarnemen.” 

Hof bevestigt dat swela dit seizoen op dezelfde voet verder gaat. “Jazeker, we trappen dit voorjaar af met een door onze styliste Miriam Arend geselecteerde voorjaarsselectie. Frisse kleuren, die het ontluiken van de natuur mooi benadrukken. Onder de naam Vrolijk Voorjaar! zal de dealer ook dit keer weer mooi point-of-sale materiaal toegestuurd krijgen dat de consument moet inspireren. De vakhandel hoeft de doeken uit de selectie alleen maar op tafel te leggen. De sfeer die ze uitstralen doet de rest.” 

Wouter Hof
Elena en Coralina uit de RAYOS collectie. 

Een waterdicht en brandvertragend plan
Eind vorig jaar kondigde Hof de sunvas variant perla FR aan voor lancering medio dit jaar. Op verzoek resumeert hij de voordelen nog eens. “Dit sunvas doek komt in een vlamvertragende uitvoering, in brandwerendheidsklasse B1. Tevens is dit doek halogeenvrij, dus komen er geen giftige dampen vrij als het na verloop van tijd toch vlam zou vatten. Onze R&D-afdeling heeft na een lange periode van ontwikkelen en testen een sunvas doek klaar waar de zonweringprofessional bij horecabedrijven mee kan scoren. Het doek is waterdicht en draagt bij aan de brandveiligheid. Om het meteen goed aan te pakken, heeft onze designstudio maar liefst dertien dessins ontworpen. Voldoende keuze dus. De lancering staat nog steeds voor medio dit jaar in de planning. Wij zijn er stellig van overtuigd dat deze doeken binnen het doekenportfolio van de vakhandel van bijzondere waarde zijn en onderscheidend vermogen hebben.” 

Wouter Hof
Ida en Jantar uit de RAYOS collectie.

Wouter Hof
Emil en Beryl uit de RAYOS collectie. 

Al een ‘like’ gegeven?
In 2018 is swela bescheiden van start gegaan op de social media. Voor 2019 zijn er plannen om online flink op het gaspedaal te trappen. “Een jaar geleden hebben we met swela Nederland een start gemaakt op Facebook en Instagram”, schetst Hof. “Het leuke is dat we op social media ook kunnen laten zien wat we behalve ons zonweringdoek nog meer brengen. Zo zijn er regelmatig updates te vinden over onze doeken voor maritiem gebruik en over onze collectie stoffen voor buitenmeubilair. We hebben de kat even uit de boom gekeken, maar hebben nu onze draai gevonden. Dit jaar gaan we doorschakelen en gasgeven. We willen dealer en consument inspireren door onze campagnes ook online te laten zien. We willen onze dealers die online zijn in beeld brengen en naast unieke content in tekst en beeld ook starten met vloggen. Dat willen we samen met onze dealers doen, die daar meer over gaan horen. Sharing is caring! Aan de lezers van Z&R zou ik willen vragen om ons op Facebook te zoeken onder de naam swela Nederland en onze pagina te liken, om geen enkele update te missen. Op Instagram zijn we te vinden onder de naam @swelanederland. Uiteraard zitten we ook op LinkedIn. Volg ons overal, zodat we elkaars nieuws uit zonweringland kunnen delen!”   

Tekst: Jan Mol    Beeld: swela
Uitgelichte afbeelding: Miriam Arend, styliste bij swela, heeft de doeken voor de voorjaarscampagne geselecteerd.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details