LIXIL

Van links naar rechts: CEO Satoshi Yoshida van LIXIL, Takeshi Iohara, General Manager Exterior Business Division van LIXIL en CEO Paul Renson van Renson.

01:43
19-06-2019

Renson werkt samen met Japanse bedrijf LIXIL op gebied outdoor living

Steeds meer Japanners willen terug naar de natuur en streven ernaar om meer tijd buiten door te brengen. Ondanks het feit dat er steeds minder nieuwe huizen worden gebouwd, is er een enorme markt voor hoogwaardige outdoor oplossingen. “Dat is precies de reden waarom LIXIL en Renson nu de krachten bundelen voor zowel de residentiële, als de commerciële markt”, aldus CEO Paul Renson. “Samen willen we de mensen hoogwaardige outdoor oplossingen aanbieden en hen de mogelijkheden geven om meer tijd buiten door te brengen.” LIXIL zal in het najaar in Japan de Camargue Skye van Renson lanceren. De overkapping krijgt er de naam Garden Annex en zal deel uitmaken van het merk EXSIOR. 

“Het creëren van en het leveren van hoogwaardige producten aan onze klanten is waar deze samenwerking om draait”, aldus Satoshi Yoshida, CEO van LIXIL Housing Technology Japan. “Doordat het aantal nieuw gebouwde huizen in Japan begint af te nemen, moeten we onze bedrijfsdomeinen herdefiniëren in de richting van duurzame groei. LIXIL wil emotionele waarde creëren en zijn klanten producten aanbieden uit het hoogste segment. In onze zoektocht naar geschikte producten kwamen de high end outdoor living concepten van Renson in beeld. Die wereldwijde toptechnologie willen we linken aan onze Japanse knowhow om zo ons doel te bereiken.” 

“We hebben LIXIL voor het eerst ontmoet op de internationale R+T beurs in 2015”, herinnert Paul Renson zich. “Sindsdien hebben we een vertrouwensrelatie opgebouwd. Bij beide bedrijven maken innovatie en high end design deel uit van het DNA. Ik ben er dan ook erg trots op dat we onze samenwerking kunnen aankondigen. We delen dezelfde missie wat betreft comfortabel wonen en willen beiden totale outdoor concepten aanbieden in plaats van individuele producten. Daarom zien we een enorm potentieel in deze nieuwe samenwerking om onze outdoor oplossingen in Japan te lanceren.” 

“Voor Renson is co-development met andere gelijkgestemde, sterke merken heel belangrijk”, gaat Paul Renson verder. “Daarom werken we ook samen met bedrijven als Velux, Barco, Schüco, LG en Somfy. Wij geloven in open innovatie tussen onze merken. Hierdoor blijven we innoveren en gezamenlijk internationaal groeien.” 

LIXIL

De Camargue Skye terrasoverkapping van Renson die door LIXIL in Japan op de markt wordt gebracht als de Garden Annex van het merk EXSIOR.

Takeshi Iohara, General Manager Exterior Business Division LIXIL Housing Technology Japan stelt vast dat outdoor living in Japan al zo’n dertig jaar bestaat. “Mensen hebben behoefte aan speciale ruimtes die verbonden zijn met de natuur. Daarom lanceren we dit najaar de Renson Camargue Skye in Japan onder de naam Garden Annex. De Garden Annex zal deel uitmaken van het merk EXSIOR.” 

De Camargue Skye terrasoverkapping heeft een dak uit lamellen die kunnen roteren, waardoor gebruikers zichzelf kunnen beschermen tegen zowel de zon, als regen. Maar de lamellen kunnen ook volledig worden opengeschoven om overdag volop van de zon of ’s nachts van de sterrenhemel te genieten. Middels een app op smartphone of tablet kunnen de lamellen worden bediend. Verder kan de Renson Skye worden uitgerust met windbestendige screens, speakers, verwarmingselementen en led-verlichting. 

Lees meer over: LIXIL , Outdoor , Renson , Sectornieuws

Z&R Online partners

3D-appSG 4970 with Optiscreen 4%