Cielo
01:53
10-06-2019

perla FR en outdoor Cielo collectie van swela

‘Lever niet wat de horeca vraagt, maar wat nodig is!’

Z&R spreekt Hof over het nieuwe, vlamvertragende sunvasdoek perla FR en de outdoor meubelstoffen uit de Cielo collectie, waar swela buiten Nederland al succes mee oogst.

‘Zet het hart van de horecaondernemer in vuur en vlam!’
“En dus niet zijn zonweringdoek”, opent Hof lachend het gesprek. “Eigenlijk is het met alle brandveiligheidseisen van vandaag een bijzondere zaak dat zonweringdoek niet binnen dat protocol is opgenomen. Dat geldt niet alleen voor de horeca, maar voor zonwering op elke plaats die voor publiek toegankelijk is. We beperken ons in dit geval even tot de horeca. Ga ‘s avonds maar eens ergens op een terras zitten. Om sfeer en warmte te creëren, staan her en der vuurkorven, manshoge gasbranders en terrasverwarmers opgesteld. Heerlijk en gezellig, maar wel potentiële veroorzakers van brand. Het verleden heeft aangetoond welke desastreuze gevolgen brandend materiaal boven de hoofden van horecabezoekers kan hebben. Niemand staat daar echter bij stil, ook de horecaondernemer niet. Is het dan niet zaak om als zonweringspecialist de horeca op de mogelijkheid te wijzen om vlamvertragend doek in te zetten? Bij swela zijn we van mening dat dit een stuk onderscheidend vermogen oplevert en dat dit het expertise gehalte van de zonweringvakman naar een nog hoger plan tilt.” 

Onbekend maakt dus onbemind. De vraag van de horeca om een terras te overkappen is duidelijk en algemeen. “Daar op een verantwoorde manier een betere invulling aan geven, draagt bij aan de veiligheid en dus aan nog meer gastvrijheid”, aldus Hof. “Met sunvas perla FR levert de vakhandel dus niet wat er wordt gevraagd, maar wat er nodig is! De brandwerendheidsklasse van dit doek is B1. Als klap op de vuurpijl is het ook nog eens waterdicht; nog een verkoopargument waar de horeca gevoelig voor is. En qua kleurkeuze hoeft ook niemand zich beperkt te voelen, want deze unieke collectie omvat maar liefst dertien schitterende referenties.” 

Nog meer klantbeleving: outdoor meubelstoffen
Dat swela weet waar de horeca behoefte aan heeft, komt niet uit de lucht vallen, meent Hof. De Cielo (vertaald: hemel, red.) collectie outdoor meubelstoffen vindt in het buitenland al gretig aftrek. “We zien dat de markt voor deze meubelstoffen in Nederland echter nog onontgonnen is. Ook hiervoor geldt dat indien je de horecaondernemer niet wijst op de mogelijkheid om de kussens van het buitenmeubilair uit te voeren in zeer bestendige stoffen die perfect passen bij het zonweringdoek, zal men altijd op een standaard oplossing terugvallen. Zowel de uitbater van een etablissement als de zonweringspecialist zien de link niet tussen de zonwering en de meubels die eronder staan, terwijl die er natuurlijk wel is. In hospitality staat klantbeleving meer dan ooit centraal. Wijs de horecaondernemer de weg naar een harmonieus ingericht terras en laat het zonweringdoek en de bijpassende meubelstoffen spreken. Dat nodigt uit, al van een afstand. Juist die conformiteit in uitstraling en kwaliteit maakt het totaalplaatje af. Je moet natuurlijk wel durven, als specialist. Weet echter dat de offerte die je achterlaat op de bar met kop en schouders boven alle andere offertes uit zal steken. Een serieuze horecaman of -vrouw zal gaan nadenken over die meerwaarde, die zich niet alleen uit op het esthetische vlak, maar vooral ook op functioneel gebied. Zonweringspecialisten die meer willen weten over sunvas perla FR en de Cielo collectie kunnen contact opnemen met de vertegenwoordigers van swela, Klaas-Jan Postma en Marina Schavemaker.”

Tekst: Jan Mol
Beeld: swela
Lees meer over: Cielo , Outdoor , perla FR , Swela

Z&R Online partners

Lockscreen®