on Alders en Michèl Willemse Vera Venray
02:12
09-02-2017

Michèl Willemse neemt Vera Venray over

Bij Vera in Venray wappert de vlag met nieuw elan. Het 52 jaar jonge bedrijf van Ton Alders kent een nieuwe eigenaar: Michèl Willemse. Z&R sprak beide heren in Venray voor meer achtergrondinformatie.

Overnameplannen kwamen spontaan op tafel
Michèl Willemse vertelt: dat het af en toe vreemd kan lopen. “Een tijd geleden zat ik bij Ton, eigenlijk om afscheid te nemen vanuit mijn oude functie en hem te bedanken voor de fijne samenwerking. We spraken over mijn toekomstplannen, waarbij ik uit de doeken deed dat mijn ambitie nog steeds was om een eigen bedrijf te hebben in de branche. Ik zinspeelde op een mogelijke samenwerking met Vera in de toekomst. Voor we het wisten, waren we in gesprek over een overname.” Ton Alders vult aan. “Vanaf mijn prille jeugd werk ik al bij Vera, waarvan de laatste 27 jaar als eigenaar. Een overname is een mooie, volgende stap in mijn carrière.”

Gebundelde kracht geeft nieuwe energie
Michèl Willemse is ervan overtuigd dat de overname een aantal sterke punten zal combineren in Venray. “Allereerst is er het feit dat Ton ons nog minimaal drie jaar zal blijven ondersteunen. We kunnen én willen nog niet zonder hem.” Ton Alders constateert op zijn beurt dat het mooi is dat de overname op dit moment komt. “Mijn relatie met Michèl is altijd uitstekend geweest en er is sprake van een echte vertrouwensband. Zelf zou ik ook niet anders willen dan samen de eerste jaren aanvliegen. Ik ben het werk in de zonweringbranche nog lang niet moe.”

Nieuwe kansen waarnemen in de markt
Vera Venray kent een loyaal klantenbestand. Tot nu toe heeft het bedrijf altijd middels directe verkoop rondom Venray gewerkt en onderhoudt het een dealernetwerk met afnemers van rolluiken. “Onze loyale klanten waarderen onze toegevoegde waarde, die bestaat uit meedenken, flexibel omgaan met orders, met zorg produceren en vooral liefde voor het vak tonen”, vertelt Alders. “We hebben een eigen productie- en een eigen montageafdeling. De eerste plannen zijn om het dealernetwerk uit te breiden en de productiecapaciteit te verhogen.”

Michèl Willemse is van mening dat de combinatie van 52 jaar vakmanschap in Venray en zijn expertise die de hele breedte van de markt beslaat, Vera Venray zich met de grote spelers in de markt kan meten. “Ouderwetse flexibiliteit en service, persoonlijke klantbenadering en een hedendaagse drive in sales, met die toegevoegde waarde moeten we kunnen scoren. We leveren snel, goed, flexibel en tegen een goede prijs, en tegelijkertijd knuffelen we onze klanten. Aandacht. Daar gaat het om!”

Prijslijst Vera Venray zonwering

By Michèl ziet het levenslicht
“We gaan het land in met het merk by Michèl, de vlag waaronder we ons dealernetwerk gaan voorzien van geassembleerde screens, rolluiken en zonweringen”, vervolgt Willemse. “In het kort gezegd, biedt by Michèl de klant vijf zekerheden: eigen productie en service, alléén A-kwaliteit onderdelen, binnen tien werkdagen leverbaar, vijf jaar garantie en afspraak is afspraak.”

“We gaan de veel gevraagde A-merken voeren en zeker niet de onderkant van de markt bedienen”, vult Ton Alders aan over het leveringsprogramma. “Met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding bedienen we het middensegment, waarbij we ons assortiment continu zullen afstemmen op de actuele wensen van de eindgebruiker.” De landelijke uitrol van by Michèl is inmiddels begonnen en wordt ondersteund met een eigen, compacte prijslijst, monstermaterialen (in ontwikkeling) en een eigen lijn consumentenbrochures.

Kernwaarden koesteren en duurzame relaties aangaan
“Ik geloof in zakelijke vriendschappen”, aldus Michèl Willemse. “We gaan niet op elke hoek van de straat leveren. We gaan voor duurzame relaties met klanten. Er moet duidelijk sprake zijn van een wisselwerking. De liefde moet van twee kanten komen.”

Het is Alders en Willemse menens. “Een goede voorbereiding op de toekomst is noodzaak”, meent Ton Alders. “We hebben inmiddels een aantal vacatures lopen voor de werving van extra productiepersoneel.” “Ook daar gaan we selectief mee om”, vult Michèl Willemse aan. “We willen mensen aantrekken die niet alleen ervaring hebben, maar ook liefde voor het vak aan de dag leggen!”

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Z&R Online partners

LuxaflexSunconfex