Veelzijdige outdoor oplossingen bieden horecaondernemers de mogelijkheid om meer omzet te genereren. (Beeld: weinor.)

01:55
25-09-2019

‘Horecaterrassen zijn big business en outdoor living blijft een trend’

In het kader van de INTERGASTRA wordt van 15 tot en met 19 februari 2020 rondom het thema horecaterrassen de bijzondere tentoonstelling OUTDOOR. AMBIENTE. LIVING. georganiseerd. De tweede editie van deze tentoonstelling presenteert aan de horecasector de verschillende vormen van overklappingen en beschaduwing die mogelijk zijn.

Het aanbod varieert van parasols, via zonneschermen tot terrasdaken met een veelheid aan accessoires. (Beeld: Corradi.)

 

Te zien zijn onder andere lamellen- en glasdaken, pergoladaken en zonneschermen, maar ook alle accessoires die daarbij horen. Bezoekers vinden de presentatie OUTDOOR. AMBIENTE. LIVING. in het Rothaus Park van Messe Stuttgart, gelegen tussen de hallen 5 en 7 en in de hallen 6, 8 en 10 van het beurscomplex. Bedrijven die zich presenteren, zijn onder andere Bahama GmbH, CARAVITA GmbH, Corradi Srl, LEINER GmbH, markilux GmbH & Co. KG, WAREMA Renkhoff SE en weinor GmbH & Co. KG. “Een groot voordeel van deze presentatie is dat we onze producten in de buitenlucht kunnen presenteren”, vindt directeur Thilo Weiermann van Weinor. “Daardoor kunnen onze bezoekers de producten in een realistische setting ervaren en eigenschappen als functionaliteit, kwaliteit en design optimaal beoordelen.” Ook directeur Volker Schröder van Bahama GmbH is ingenomen met de opzet van OUTDOOR. AMBIENTE. LIVING. “Hoe kun je de specifieke eigenschappen van een grote parasol beter demonstreren dan onder de blote hemel, die blauw, maar soms ook grijs, nat en stormachtig kan zijn!”

Behalve door een aansprekend design en technisch raffinement onderscheiden veel producten zich vooral door hun flexibiliteit. (Beeld: markilux.)

 

OUTDOOR. AMBIENTE. LIVING is in 2018 als pilot gestart, toen in combinatie/voorbereiding op INTERGASTRA en de daaropvolgende R+T. “Dit concept is zowel door de bezoekers uit de horecawereld als de zonweringbranche goed ontvangen”, aldus Sebastian Schmid van Messe Stuttgart. “De groeiende vraag naar outdoor oplossingen in de horeca heeft ons bevestigd in onze beslissing om OUTDOOR. AMBIENTE. LIVING tijdens de INTERGASTRA 2020 opnieuw te organiseren.”

Outdoor producten maken het mogelijk om 365 dagen per jaar buiten te genieten. (Beeld: Warema Group)

 

Ekkehard Kamp is leider Business Development Outdoor Living van de Warema Group en ondersteunt de beslissing van Schmid. “Warema en Caravita waren al in 2018 erbij en kunnen alleen maar constateren dat deelname zeker lonend is. Alle belangrijke aanbieders zijn aanwezig en zorgen voor een inspirerende outdoor living ambiance.”

Hoogwaardige zonweringsystemen maken een universeler gebruik van de buitenruimte mogelijk. (Beeld: Bahama.)

 

Outdoor Living biedt kansen

Outdoor living blijft volgens Jan Kattenbeck van markilux een trend. “Al sinds enkele jaren zetten wij er sterk op in, niet in de laatste plaats omdat de horeca outdoor living steeds vaker gebruikt om gasten een betere ambiance te bieden.” De diverse producten die de branche voortbrengt bieden de horecaondernemer inmiddels een reeks aan mogelijkheden om hun buitenomgeving bij alle weersomstandigheden effectief te beschermen. In combinatie met bijvoorbeeld verwarming, verlichting en een geluidssysteem kan het comfort buiten nog verder worden verhoogd. “Maar de markt is heel dynamisch en het is onze taak als branche om nu al over de oplossingen voor de toekomst na te denken”, aldus Andreas Husmann, verkoopleider Horeca van LEINER GmbH tot besluit.

Innovatieve dak- en schaduwsystemen beschermen terrasgebruikers tegen zon, wind en regen. (Beeld: Leiner.)

 

OUTDOOR. AMBIENTE. LIVING wordt van 15 tot en met 19 februari 2020 op het terrein van Messe Stuttgart georganiseerd in het kader van INTERGASTRA. Meer informatie op www.messe-stuttgart.de/outdoor.

Z&R Online partners