EPICA Award
01:50
19-11-2018

De VELUX Groep wint prestigieuze EPICA Award

De Indoor Generation campagnefilm neemt goud mee naar huis in twee categorieën

De Indoor Generation campagnefilm van de VELUX Groep heeft goud gewonnen tijdens de prestigieuze en internationale Epica Awards, de enige creatieve prijs die wordt toegekend door journalisten.

De Indoor Generation campagnefilm ontving twee keer goud bij the Editors & Publishers International Creative Awards (Epica) tijdens een feestelijke avond in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam op 15 november. De wereldwijde campagne van VELUX was genomineerd in een veld van internationale kanshebbers. De campagnefilm werd geëerd in de categorieën Films & Series en Online & Viral Films voor het benadrukken van de problemen die de moderne samenleving onder ogen moet ziet met betrekking tot hun binnenklimaat.

Met onderzoek over binnenklimaat en daglicht als basis en een belangrijk inzicht dat we tegenwoordig naar schatting 90 procent van onze tijd doorbrengen in gebouwen, werd de campagne geleid door een korte film, die tot op heden meer dan 110 miljoen keer bekeken is. In de video zet een jong meisje, symbool voor onze toekomstige generatie, belangrijke issues over hoe wij binnenshuis leven centraal. Ze neemt ons mee door verschillende dagelijkse routines en laat zien hoe vervuild binnenlucht eigenlijk kan zijn, tot wel vijf keer meer dan buitenlucht, en hoe dit onze gezondheid kan beïnvloeden.

Medewerkers van VELUX Nederland en creatief bureau &Co. namen gisteravond de prijzen in ontvangst. “We zijn zeer vereerd met de Epica Award voor The Indoor Generation film. We hebben met succes een film gemaakt die het publiek over de hele wereld heeft geraakt en een dialoog op gang heeft gebracht. Op basis van solide bewijsmateriaal hebben we nieuwe doelgroepen bewust gemaakt van het belang van daglicht en goede ventilatie voor een gezond leven. We zijn erg trots op de campagne en deze prijs is voor ons een grote erkenning voor de stap die hebben genomen. Ook de komende jaren zullen we de aandacht blijven vestigen op het belang van een gezond binnenklimaat en zullen we onze klanten blijven helpen gezonde gebouwen te creëren,” vertelt Claudia van Veenendaal, Manager PR van VELUX Nederland.

Het creatieve bureau achter de film, & Co., wilde ervoor zorgen dat visuele beelden een dialoog op gang zouden brengen over hoe ongezond het binnenshuis kan zijn en wat we hieraan zouden moeten doen, vertelt Robert Cerkez, creatief directeur van &Co. “Dit is een zeer belangrijk onderwerp, dus het was van cruciaal belang dat we iets produceerden wat de emoties van het publiek opwekte en mensen ertoe brengt anders over hun leven in gebouwen na te gaan denken. Dit gaat over een gedragsverandering in onze samenleving en het vergroten van het bewustzijn over het belang van natuurlijk licht en frisse lucht voor eenieder van ons.”

De geïntegreerde campagne maakte tevens gebruik van traditionele en sociale advertentiekanalen om de boodschap te promoten en mensen te activeren en werd ontwikkeld in nauwe samenwerking met wereldwijde creatieve partners Oath en Weber Shandwick.

De Indoor Generation film ontving eerder deze maand ook zeven True Awards, één van de meest gerenommeerde filmprijsinstituten in Denemarken. De prijzen werden onder andere gegeven voor Film van het Jaar 2018, Beste Online Film 2018, Beste regie 2018, Adverteerder van het Jaar 2018 etc. In oktober won de Indoor Generation film tevens twee 2018 Lovie Awards in de categorieën Internetvideo en Online Advertising.

Lees meer over: EPICA Award , Indoor Generation , Nieuws , VELUX

Z&R Online partners

Aluprof3Ambiance