copaco
01:07
18-04-2016

Copaco: ‘investeren in marketing’

“Marketing moet er niet alleen voor zorgen dat Copaco Screenweavers een vaste speler en begrip is in de zonweringwereld, maar vooral dat het product relevanter en herkenbaarder wordt voor de klant”, vertelt marketingmanager Veronique Kindt van Copaco. “Vroeger lag de focus voornamelijk op het uitbrengen van een klassieke productcatalogus, maar sinds een aantal jaren besteden we meer aandacht aan een herkenbare en onderscheidende productbeleving.”

“De relatie tussen Copaco als leverancier en de klant moet selectiever zijn”, vervolgt Kindt. “Als we die keuze durven te maken, is er ruimte om te investeren in de klant en wordt het mogelijk om voldoende slagkracht te mobiliseren, iets wat voor beide partijen geldt. We moeten onze klanten binden, zelfs verleiden, met nieuwe producten en met nieuwe tools. 
Om dat te realiseren, bieden wij gepersonaliseerde stalenwaaiers in de huisstijl van de klant aan. De doeken van Copaco vormen daarin het fysieke aspect, de klant van Copaco wordt het middelpunt. De technische informatie die in de stalenwaaier is verwerkt, geeft aan de waaier extra waarde als verkooptool. Heel wat bedrijven hebben ons reeds gevolgd in deze aanpak, waaronder Brustor, Pirisol, Dessol, Sunmaster, Building Plastics en Renson.”

“Copaco Screenweavers staat garant voor professionele knowhow en een uitstekende service”, benadrukt Kindt. “Zonwering was vroeger een product. Nu staat zonwering voor een oplossing. We moeten ervoor zorgen dat het zonweringdoek vooraf door de architect en/of bouwheer wordt opgenomen in hun lastenboek, voordat het glas wordt gekozen. Ons nieuwe ‘architectbook’ kan zonweringspecialisten hierbij inspireren. Als zij daarvoor technische opleidingen en/of hulp bij calculaties nodig hebben, gaan wij die uitdaging niet uit de weg.”

Copaco is bereid om zijn dealerbedrijven op alle manieren te ondersteunen, besluit Veronique Kindt haar betoog. “Het organiseren van een bedrijfsbezoek aan Copaco of hulp bij het organiseren van een dealerdag? Geen probleem. Copaco staat zijn dealers hier graag in bij. En we zijn momenteel volop bezig met de opbouw van een nieuwe website, die vooral een rijke beleving zal bieden aan klanten die zich online willen laten informeren en inspireren.”

Z&R Online partners

pbsRitzscreens® verano