Italiaans design in het buitenleven maakt Nederland fraaier

Met meer dan twintig jaar ervaring in de vaderlandse zonweringsmarkt kent Martijn Busscher het klappen van de zweep. Zijn bedrijf BUPZ – Busscher Project Zonwering – levert sinds 2005 allerhande soorten zonweringen voor de projectmarkt. BUPZ staat ook internationaal op de kaart, wat heeft geresulteerd in een vraag vanuit Italië om agent te worden van het gerenommeerde merk BT. 

“Ongeveer twee en een half jaar geleden werd ik benaderd door iemand die bij de BT Group werkt”, legt Busscher uit. “Zelf kende ik het bedrijf nog niet, maar een oude bekende bleek er te werken. Men was op zoek naar expansiemogelijkheden in Noord-Europa en wilde ook in Nederland graag een voet aan de grond krijgen. Men wist van ons bedrijf en onze technische deskundigheid en zag kansen om de producten van BT via ons op de juiste manier te vermarkten.” 

Een breed programma met toegevoegde waarde
“BT heeft als merk een heel breed programma, met meer dan 150 producten”, gaat Busscher verder. “Het bedrijf is al meer dan zestig jaar actief en heeft een naam opgebouwd in leverbetrouwbaarheid, kwaliteit, snelheid van levering en – niet in de laatste plaats – spraakmakend design. BT beschikt over een eigen R&D-afdeling, heeft een eigen aluminiumgieterij en een eigen lakstraat. Dat zorgt ervoor dat er slagkracht is, niet alleen op het gebied van produceren, maar ook op het gebied van productontwikkeling. Per jaar worden er ongeveer vier nieuwe producten gelanceerd, die ontwikkeld worden op basis van vragen uit de markt.” 

Inmiddels heeft BUPZ meerdere agenturen in beheer, waaronder die van de BT Group. BUPZ levert in principe het hele programma van de BT Group, maar voor Busscher zitten er enkele absolute hoogtepunten in het pakket. “Dan kan worden gedacht aan het lamellendak Bioclimatic, vouwdaken, pergolazonweringen en de zonnezeilen op rvs-palen. Dat zijn producten die op dit moment gretig aftrek vinden op de Nederlandse markt. Natuurlijk leveren we ook zipscreens, maar dan vooral als afsluiting voor lamellendaken, veranda’s of pergola’s. Wie een exclusief en onvergelijkbaar mooi knikarmscherm wil, is bij BT eveneens aan het juiste adres. Onze focus ligt zoals gezegd op alle buitenleventoepassingen.” 

BUPZ
Vormgeving en weldoordachte techniek gaan hand in hand.

Dealers en assembleurs van harte welkom
“De BT Group is al meer dan vijftien jaar actief met uiteenlopende oplossingen voor het buitenleven”, aldus Busscher. “Italië is daar natuurlijk een prima land voor! Hier is het pas sinds een aantal jaren een echte trend aan het worden. Het is mooi om in een markt die nog niet verzadigd is producten te kunnen brengen die volledig doorontwikkeld zijn en hun kwaliteit al bewezen hebben. Om BT als merk in Nederland goed in de markt te kunnen zetten, is ons doel om in elke provincie dealers te hebben. Dat mogen dealers zijn die het product kant-en-klaar bij ons inkopen, maar ook assembleurs zijn welkom. De BT Group levert namelijk ook onderdelen. Er zijn zelfs merken die onder eigen label hun producten produceren met onderdelen van de BT Group, die dan optreedt als OEM-leverancier.” 

Hoog onderscheidend vermogen
De producten van BT zijn op veel vlakken onderscheidend te noemen en vormen daarmee een waardevolle toevoeging voor het leveringsprogramma van de specialist in buitenlevenoplossingen, weet Busscher. “Allereerst is het design van het BT-programma spraakmakend en niet vergelijkbaar met wat andere aanbieders in de markt aanbieden. De producten zijn daarmee een verrijking voor iedere woning of voor het terras van een mooie horecagelegenheid! De kwaliteit is bovendien subliem; daar wordt niet aan getornd. BT gebruikt bewezen techniek, en bezit patenten op diverse technologische ontwikkelingen.” 

“Om deze mooie producten aan de man te brengen, zijn we op zoek naar dealers die bijzondere oplossingen zoeken en die ook kunnen vermarkten”, aldus Busscher. “Wij bieden op onze beurt alle support, in de vorm van technische ondersteuning, trainingen in Italië en mooi point of sale materiaal. En de levertijden zijn spectaculair te noemen. Afhankelijk van het product liggen die tussen de twee en vier weken!”

Tekst: Jan Mol     Beeld: BT Group