Intirio

Intirio
Poortakkerstraat 9d
9051 Gent
Belgium

T: +32 9 243 84 50
F: +32 9 243 84 55
W: http://www.intirio.be/nl/bezoekers/praktisch/contact

Op 28 januari richt B2B interieurbeurs Intirio de schijnwerpers op waardevermeerdering

In Nederland heeft de interieurbranche de laatste negen maanden een meeromzet van gemiddeld 9,1% neergezet (cijfers Inretail, 2/11/2017). Het consumentenvertrouwen is ook in België gegroeid en Intirio brengt op haar 20ste verjaardag weer een compleet aanbod dat meer dan ooit mikt op de creatie van meerwaarde voor de interieurretailer en projectinrichter.

De interieurbranche zoekt waardevermeerdering en vindt die op Intirio
De waardevermeerdering van vandaag wordt in de interieurbranche op twee niveau’s gecreëerd: door de klant te inspireren en door het aanbieden van gespecialiseerde producten en vakkennis. Interieurretailers met een fysieke of online winkel mikken vooral op het inspireren. Hun meerwaarde ligt in het filteren van het aanbod en het samenstellen van unieke collecties. Daar komen de klanten immers voor terug.

Daarnaast zijn er de bedrijven die projecten ontwerpen en realiseren. Ook zij filteren, maar dan in functie van de realisatie van een project. Met de juiste producten en kennis kunnen ze ook rendabel en efficiënt werken. Maar hun klanten worden pas echt blij als blijkt dat deze specialisten het aanbod door en door kennen en overal hun contacten hebben.

Kortom, waardevermeerdering ligt vandaag vooral op het niveau van de menselijke interactie. Zèlfs online.

Alle merken waar business mee gedaan wordt, staan op Intirio
Het zijn er ongeveer 450: grote en kleine merken die uitblinken in kwaliteit en verkoopbaarheid. Merken waar de retailer en de projectinrichter graag mee uitpakt, omdat ze trendy of tijdloos zijn en bewezen hebben dat er zaken mee te doen zijn. Daar komt bij dat er in januari heel wat merken extra ondersteuning aanbieden voor hun klanten. Soms zelfs verkooptrainingen in de winkel. Business doen gaat op Intirio dus veel verder dan het verkopen van producten.

De lokale distributeur of agent, een meerwaarde die te vaak onderschat wordt
De belangrijkste reden om naar Intirio in Gent te komen ligt hier: de 150 exposanten zijn het aanspreekpunt voor de Benelux markt. Nergens anders krijgt een retailer of een inrichter zoveel tijd om zo nauw bij zijn merk betrokken te worden. Goede relaties onderhouden, is van onschatbare waarde. Mensen doen nu eenmaal zaken met mensen, niet alleen met merken.

De mooiste merken met de beste kwaliteit
De Intirio bezoeker is net als de exposant op zoek naar kwaliteit. De groei in de interieursector liegt er niet om: het hogere segment groeit sterker dan het middensegment. De evolutie op Intirio wijst eveneens in die richting. Het leeuwedeel van de productenbehoort tot het hogere segment. Dat geldt ook voor de nieuwe merken op Intirio. Opvallend daarbij is dat heel wat nieuwe exposanten decoratie en accessoires naar Intirio brengen.

In 2018 ligt de focus op trends en de projectmarkt

Intimacy, de trend 2018-2019
Het creëren van een identiteit heeft goed gewerkt in de jaren 90 en hield zeer lang stand. Winkels en vooral winkelketens hadden een herkenbare look en boden overal dezelfde producten aan. Vandaag volstaat die identiteit niet langer. Ze wordt vervangen door INTIMACY. Intimacy (intimiteit) gaat dieper, het is persoonlijker, authentieker en spontaner. Met andere woorden: in het interieur speelt de persoonlijkheid van de bewoner of de gastheer/vrouw de hoofdrol. Voor de interieurprofessional betekent dit meer one-to-one advies, exclusiever en unieker producten en meer variatie. Het wordt moeilijk, maar ook boeiender.

Projectmarkt zorgt voor kansen
Interieurinrichters met een focus op de projectmarkt vinden het vaak moeilijk om aangepaste producten te vinden. De projectmarkt eist immers speciale eigenschappen zoals brandvertragend, UV-bestendigheid, kleurvastheid, antibacterieel,… Waar de projectspecialisten voor bouwgerelateerde producten terecht kunnen op de bekende beurzen, bleven de projectdecorateurs en -inrichters vaak in de kou staan. Intirio is in de Benelux de enige beurs met een gefocust aanbod voor de projectmarkt. Momenteel heeft ongveer 40% van de exposanten een gespecialiseerde collectie voor de projectmarkt. In januari zal op Intirio de ‘Unfolded Hotel Room’ worden gebouwd, een project wall boordevol met producten die exclusief voor deze doelgroep worden aangeboden. Intirio wordt dus meer en meer de norm voor de projectmarkt als het over decoratie gaat.

Intirio bestaat 20 jaar: F E E S T !

“Don’t risk wasting your time, energy and money on products and services nobody wants.”