6e FD Gazellen Award Solero

Donderdag 8 november 2018 werd hij ons uitgereikt; onze inmiddels zesde FD Gazellen Award. Net als de afgelopen vijf jaar, mochten wij deze gewilde award in ontvangst nemen. Toch went het niet, weten dat je tot een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland behoort. Het is een groot compliment voor ons familiebedrijf.

Ondanks de aangescherpte criteria, heeft Solero de afgelopen zes jaar een omzetgroei gemaakt van meer dan 20 procent, daarmee behoren we tot de snelst groeiende organisaties van Nederland.

De FD Gazellen worden ingedeeld naar twaalf categorieën, waarbij een onderscheid wordt gemaakt in regio en omzetklassen. Dit jaar werd voor het eerst ook de groei van werknemers (in fte’s) en de winstgevendheid meegewogen. De awards worden uitgedeeld door Het Financieele Dagblad. De Gazellen worden opgedeeld naar regio en omzetgrootte (drie categorieën per regio). In elke categorie zijn drie prijzen: de bronzen, zilveren en gouden FD Gazellen Award. Die worden gewonnen door bedrijven die het best scoren met de combinatie: hoogste omzetgroei, meeste aanwas van personeel (in fte’s gemeten) en hoogste winstmarge.

Voor een compleet overzicht van de uitreikingen in de regio Zuid-Nederland, vindt u hier de publicatie.

Omdat de vraag naar onze parasols sterk afhankelijk is van het weer, maken we in de zomer lange dagen. Maar we doen het graag en worden enthousiast van de positieve reacties die we vaak ontvangen. We zijn pas tevreden als we alle vragen volledig en correct hebben beantwoord en we onze klanten vooruit hebben geholpen. Snelle en inhoudelijke reacties zijn ons handelsmerk. Iemand aan het lijntje houden, is dan ook absoluut niet ‘Solero-like’.

Groot worden is nooit een doel op zich geweest. Als team willen we eigenlijk alleen maar de beste zijn. In de winter richten we ons daarom grotendeels op het verbeteren van website tot brochure of software. We doen alles om ons harde werken in de zomer soepeler te laten verlopen.

De komende vijf jaar richten wij ons op het klaarstomen van de volgende lichting. Daarnaast blijven we investeren in langetermijnrelaties met onze klanten en leveranciers. Een manier van werken die ons heeft gebracht tot waar we nu zijn. Het polijsten van een zelfstandige en ambitieuze generatie vind ik een speciale ervaring. Alsof je kinderen leert fietsen zonder zijwieltjes. In het begin is het spannend, maar later fietsen ze voorbij. We brengen een nieuwe lichting van specialisten alle kneepjes van het vak bij, zodat we het stokje met een gerust hart kunnen doorgeven.

Helga van Keulen, CEO